ÜBER MICH / ABOUT ME

IMG_0112.JPG

Ich bin in der Schweiz geboren und aufgewachsen. Seit 1980 wohne ich mit meiner Familie in Rheinhausen. In meiner Jugend haben mich zwei Islandpferde begleitet. 1978 habe ich zum ersten Mal die Insel aus Feuer und Eis besucht - und lernte die Islandhunde auf dem Hof "Ólafvellir" bei Sigriðúr Pétursðóttir kennen. Den Wunsch nach einer Hündin dieser ursprünglichen Rasse erfüllte ich mir 2006 mit dem Import von Frekja aus Island. 2010 begann ich mit Frekja unsere kleine, ausgewählte Zucht "aus Vinkona". Ich züchte im DCNH e.V. (Mitgliedverein FCI/VDH) und nach den Richtlinien der ISIC. Außerdem bin ich im DCNH e.V. auch als Zuchtwart tätig.

I was born and grown up in Switzerland. 1980 I moved to Germany. When I was a young girl, two Icelandic horses joint my life.

In 1978 I have been visiting for the first time in Iceland - an island made of fire and ice. I met Sigriðúr Pétúrsðóttir at her farm "Ólafsvellir" and her Icelandic Sheepdogs.

I fell in love of this kind and cute dog. My first female I imported in 2006 from Iceland. In 2010, I started to breed this lovely dogs with my Frekja under the Kennel "aus Vinkona". I breed within the  DCNH e.V. (Memberclub of FCI/VDH) and the guidelines of ISIC (Icelandic Sheepdog International Commitee. I am also a breeding inspector for the DCNH e.V.

  • Facebook
  • Instagram

© 2020 designed by KELLS. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now